• croația 3 vodice-split

by  • September 13, 2012 • Jurnal călător

Traseu lejer de plimbare: vodice – split, aproximativ o sută de kilometri. O tură foarte frumoasă, dat fiind faptul că nu s-a mers pe autostradă, ci pe șoseaua de coastă, așa că am avut în cea mai mare parte a timpului marea în partea dreaptă. Mare presărată cu bărcuțe pitorești,

cu stînci, cu mici insulițe ieșite din mare,

cu plajele cu pietricele mici.

La sibenik am făcut prima oprire, plus bonus o baie într-o mare caldă, foarte limpede și foarte sărată. Atît de sărată, încît ochii mei s-au înroșit instantaneu după un pic de stil fluture, drept pentru care am abandonat stilurile de-adevăratelea și m-am mulțumit să plutesc agale.

Ieșit din mare, uscat și din nou pe motor. Se trece prin brodarica, rogoznica, marina, seget vranjica și kastel novi.

Pe marginea drumului sînt case și grădini,

iar din grădini nu lipsesc smochinii și “rodii” mei de ieri. (Tot nu m-am convins dacă acei pomi chiar sînt încărcați de rodii și asta pentru că i-am zărit din goana motorului și în grădinile oamenilor, așa că nu nu mi-am dat seama ce fel de fructe sînt acelea. ) În apropiere de split aterizează un avion, eveniment pe care îl surprind cu grație.

Încep să mă simt ca un fel de paparazzi competent, de pe locul din spate al motorului. De fapt, dacă stau să mă gîndesc bine, am putea da buzna cu motorul în grădina oamenilor, am lua o ipotetică rodie și am fugi. Cine ne-ar prinde? Bravo, blondi, civilizată atitudine mai ai…

Intrăm în split. Un oraș mult mai mare decît mi-am imaginat, cu oameni curioși, care se uită la motocicletă și apoi fac semnul de ok zîmbind. Pe un scooter se găsește concurența.

Mergem către centrul orașului, centru care este sub formă de cetate aflată în apropierea mării.

Pe mare sînt feriboturile pentru italia. În centrul cetate este foarte curat, străduțele seamănă un pic cu cele din venezia sau cu cele din portugalia (din lisabona) sau chiar cu strada sforii in extenso.

Evident că se apropie ora mesei și evident că nu ratez să mănînc o porție absolut delicioasă de scampi.

Un lucru devine cert, croații știu să gătească excelent. Asta pe lîngă faptul că eu sînt o mare amatoare de pește/ fructe de mare. Și mi-e foarte greu să mă decid dacă să mănînc scampi sau scoici sau pește alb. Trebuie să aflu ce e cu peștele alb.

Gata masa. Gata vizita, pentru că ar fi bine să nu ne prindă seara pe drum.

Pe drumul de întoarcere libertate, aer sărat, muzică bună și un apus frumos.